kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Bolyai Akadémia |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Varrott papírkötés |
| Oldalszám: | 144 oldal |
| Sorozatcím: | Bolyai könyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Nyomtatta Pesti Lloyd-nyomda. |
| A forgatókönyv | 9 |
| A szcenáriumról általában | 9 |
| A film írásbeli előkészítése | 13 |
| A téma | 14 |
| A cselekvény | 16 |
| A váz felépítése | 17 |
| Világosság és képszerűség | 18 |
| A belső feszültség | 21 |
| Szerkezeti arányosság | 24 |
| A montázs: építőszerkesztés | 25 |
| A filmíró eszközei | 29 |
| Az anyag képszerűsége (plaszticitása) | 29 |
| A vetített szöveg | 33 |
| Öszsekötő szöveg | 33 |
| Játékszöveg | 34 |
| Filmtechnikai lehetőségek | 36 |
| Kivilágosodás | 36 |
| Elsötétedés | 36 |
| Felvétel kereten át | 37 |
| Átúszás | 37 |
| Kocsizás | 38 |
| Panoráma | 38 |
| Életlen felvétel | 38 |
| A film dramaturgiai felépítése | 39 |
| Képsorszerkesztés | 39 |
| Egy jelenet megszerkesztése | 39 |
| Az eseménycsoportok szerkesztése | 42 |
| A forgatókönyv felépítése | 44 |
| A képszerkesztés módszerei | 46 |
| Ellentét | 46 |
| Párhuzam | 46 |
| Szimbolizmus | 46 |
| Egyidejűség | 46 |
| Vezérgondolat | 47 |
| A filmrendező | 49 |
| A filmrendezés kezdetben | 49 |
| A film módszerei | 51 |
| Film és valóság | 51 |
| A filmszerű tér és idő | 55 |
| Új realitás a valóság elemeiből | 57 |
| Analízis | 60 |
| A rendezés előkészítése | 64 |
| Az építőszerkesztés lényege | 64 |
| A mozgás fontossága | 66 |
| A fényképezendő anyag vizsgálata | 69 |
| Képkompozíció | 71 |
| Véletlen (irányíthatatlan) tényezők | 73 |
| A filmszerű forma | 77 |
| A rendezés megszervezése | 81 |
| A rendező és az író | 84 |
| A filmszerű környezetrajz | 86 |
| A szereplők és a környezet | 89 |
| A film ritmusának meghatározása | 91 |
| A rendező és a színész | 93 |
| A filmszínész és a filmtípus | 93 |
| A filmszínész játéka | 95 |
| A színészi együttes | 97 |
| A kifejező mozgás | 99 |
| A kifejező tárgyak | 100 |
| A rendező az "együttes" megteremtője | 101 |
| Mozgás a vászon keretében | 102 |
| A filmszínész és a világítás | 103 |
| A rendező és az operatőr | 105 |
| A felvevőgép beállítása | 106 |
| A mozgás a filmen | 108 |
| A képkompozíció kialakítása | 111 |
| A laboratórium | 115 |
| A játék, az idő és a hang problémái | 117 |
| Színészek helyett típusok | 117 |
| Színpadi színész filmen | 120 |
| A leigázott idő | 121 |
| Megszólal a film | 127 |
| A hangosfilm alapelve az aszonkronitás | 129 |
| Párbeszéd a hangosfilmen | 131 |
| A hangosfilm ellenpontlana | 134 |
| Első hangosfilmjeim ritmikus problémái | 137 |