| Előszó | 13 |
| Bevezetés | 15 |
| A szállítás gazdaságtanának néhány általános kérdése | |
| A szállítási folyamatok és rendszereik | 19 |
| A szállítási tevékenység értelmezése | 19 |
| A szállítás és a logisztika (A szállítási folyamatok helye és szerepe az újratermelésben) | 21 |
| A szállítás és a közlekedés | 27 |
| A szállítás és az infrastruktúra | 31 |
| A szállítás és a szállítmányozás | 33 |
| A szállítás gazdaságtanának módszertani alapjai | 36 |
| A szállítás gazdasági folyamatai | 36 |
| A szállítás gazdasági folyamatai és a piaci mechanizmus összefüggései | 40 |
| A szállítás gazdaságtanának fejlődése a szállítás gazdaságtörténetével összefüggésben | 46 |
| Az áruszállítás és a piaci mechanizmus | |
| A piaci mechanizmus alkotóelemeinek érvényesülése az áruszállításban | 55 |
| Az áruszállítási szükségletek keletkezése és kielégítésük gazdasági-társadalmi jelentősége. A szállításigényesség fogalma | 55 |
| A határ- és átlagos szállításigényeség fogalma. A szállításigényesség rugalmassága | 61 |
| A szállítási árak (kompetitív tarifarendszerek) kialakulása mint a termelési versenyárak létrejöttének egyik feltétele | 66 |
| Az áruszállítási piac jelenlegi helyzetének főbb gazdasági kérdései | 71 |
| A piaci mechanizmus érvényesülésének zavaró tényezői: hiány, súrlódás és slack az áruszállításban | 71 |
| Az áruszállítás gazdasági szabályozásának helyzete | 78 |
| A piaci mechanizmus érvényesülési fokának (PMÉF) meghatározása a szállítási vállalatok költségvetési és versenyzési korlátja keménységének, illetve puhaságának mérésével | 81 |
| Az áruszállítási kereslet kialakulása a kompetitív fuvarpiacon | 94 |
| A termelő szállítási költségei a szállításigényesség és a szállítási ár összefüggésében | 94 |
| A szállítási kereslet egyszerű modellje | 997 |
| A szállítási kereslet kialakulása a termékpiaci egyensúly esetén | 97 |
| Az egyváltozós szállítási kereslet rugalmasságának vizsgálata | 108 |
| A szállítási kerselet hosszú távú egyensúlyának vizsgálata (kompetitív termelési és szállítási piac esetén) | 113 |
| A szállítási (különbözeti) járadék fogalma | 117 |
| Az egyváltozós kereslet meghatározása többféle szállítási megoldás esetén | 119 |
| A kétváltozós (általános) szállítási keresleti modell meghatározása kompetitív szállítási piac esetén | 121 |
| A szállítási üzem (vállalat) kínálatának alakulása versenyhelyzetben | 126 |
| Szállítási költségfelület és a határköltségfüggvény értelmezése | 126 |
| A szállítási kínálat általános modellje | 129 |
| A szállítási kínálat meghatározásának egyszerű (egyváltozós) modelljei | 137 |
| A szállítás önköltség- (átlagköltség-) függvény meghatározása | 142 |
| A szállítási kínálat hosszú távú alakulása | 145 |
| Az aggregált piaci szállítási kereslet és kínálat meghatározása. A kompetitív szállítási ár kialakulása | 153 |
| Az aggregált piaci szállítási kereslet és keresleti rugalmasság | 153 |
| Az aggregált szállítási kínálat és rugalmassága | 156 |
| A szállítási kereslet és kínálat szintézise: a kompetitív szállítási ár kialakulása | 159 |
| Az egyszerű szállítási keresleti és kínálati görbék szintézise | 159 |
| A kínálati oldalról történő közelítés | 159 |
| A keresleti oldalról történő közelítés | 165 |
| A kétváltozós szállítási keresleti és kínálati felületek szintézise | 169 |
| A szállítási kereslet és kínálat hatékony piaci allokációjának kérdései a gyakorlatban | 174 |
| A szállítási kerselet és kínálat, valamint a kompetitív szállítási ár időbeni alakulása | 177 |
| Az általános áruszállítási egyensúlyi állapot kérdései | 180 |
| Szállítási piaci alakzatok néhány sajátos problémája a közlekedés gyakorlatában | 184 |
| A hazai szállítási piaci alakzatok nagyvonalú jellemzése | 184 |
| A szállítási monopólium határbevételi függvényének meghatározása | 187 |
| Egyszerűsített szállítási keresleti és kínálati modellek monopolista szállítási piaci alakzatok esetén | 195 |
| Az oligopolisztikus verseny és szabályozott monopólium a szállításban | 200 |
| Néhány szállításgazdasági meggondolás a piaci alakzatokkal kapcsolatban | 203 |
| A szállítási termelési és termelékenységi függvények, kapcsolatuk a szállítási költségfüggvénnyel | 205 |
| Általános megjegyzések | 205 |
| A szállítási termelési, termelékenységi és költségfüggvények meghatározása | 206 |
| A szállítási termelési és termelékenységi függvény fogalma és jellemzése | 206 |
| A szállítási költségfüggvények, az optimális szállítási inputkombinációk meghatározása | 211 |
| A termelési tényezők elosztása a szállítási teljesítménytípusok között | 215 |
| A szállítási vállalat külső egyensúlyi feltételei és az egyensúly stabilitásának kérdései | 216 |
| A szállítási termelési függvénnyel kapcsolatos néhány társadalmi-gazdasági hatékonysági kérdése | 219 |
| Disztribúciós rendszerek (Szállítási láncok) kialakulása és a piaci mechanizmus | 222 |
| A disztribúciós rendszerek és a szállítmányozás | 222 |
| A szállítási láncok kialakulásának néhány kérdése a hazai gyakorlatban | 224 |
| A szállítási láncok (disztribúciós rendszerek) gazdasági vizsgálatának főbb kérdései | 226 |
| A személyszállítás és a piaci mechanizmus | |
| A kereslet és a kínálat a személyszállításban | 233 |
| A személyszállítási kereslet kialakulása | 233 |
| A személyszállítási kínálat kialakulása és a munkamegosztás a személyszállításban | 237 |
| Az aggregált személyszállítási kereslet és kínálat meghatározása | 245 |
| A fogyasztói magatartás jellemzése a személyszállításban, különös tekintettel az egyéni és a tömegközlekedés viszonyára | 247 |
| Néhány általános szállításgazdaságtani meggondolás | 247 |
| A hivatásforgalommal kapcsolatos fogyasztói magatartás és annak meghatározó tényezői | 248 |
| A hivatásforgalom egyéni és tömegközlekedési költségei és azok viszonya | 248 |
| A fogyasztó számára optimális kombináció meghatározása a hivatásforgalommal kapcsolatos fogyasztásban | 255 |
| Az optimális fogyasztási kombináció alakulása változó jövedelemhányad (C nem egyenlő constans) esetén | 259 |
| Az üzemanyagárak és a tömegközlekedési tarifák változásainak hatásai a hivatásforgalmi kereslet összetételére | 261 |
| A tömegközlekedési szolgáltatások sajátos jellege a hivatásforgalomban | 267 |
| Az egyéni hivatásforgalom kereslete és a vele szubsztitutív fogyasztás alakulása a jövedelemváltozással összefüggésben | 269 |
| A tömegközlekedési kereslet és kínálat szintézise a hivatásforgalomban | 272 |
| Az aggregált tömegközelekdési kereslet származtatása | 272 |
| A hivatásforgalmi aggregált tömegközlekedési kereslet és kínálat szintézise | 275 |
| A szabadidő-forgalommal kapcsolatos fogyasztói magatartás és motivációi | 279 |
| A szabadidő-forgalom általános jellemzői | 279 |
| A napi szabadidő-forgalom | 280 |
| A hétvégi szabadidő-forgalom | 287 |
| Egyéb szabadidő-forgalom | 289 |
| A tömegközlekedési kereslet és kínálat szintézise a szabadidő-forgalomban | 290 |
| A személyszállítási kereslet logisztikai értelmezése a hivatásforgalomban | 293 |
| Az értelmezés gazdaságelméleti alapjai | 293 |
| A termelő (szolgáltató) vállalati tevékenység személyszállítás-igényessége (a vállalati tevékenység személyszállítási kereslete) | 294 |
| A termelő (szolgáltató) vállalat számára hatékony hivatásforgalmi személyszállítási kereslet | 297 |
| A személyszállítási hivatásforgalmi kereslet és kínálat hosszú távú egyensúlyának tényezői | 302 |
| A személyszállítás gazdasági szabályozása | 305 |
| A személyszállítás gazdasági folyamatai | 305 |
| A személyszállítás gazdasági szabályozásának sajátosságai | 308 |
| A szállításgazdaságtan, a piaci mechanizmus és a hatékony szállításpolitika | |
| A szállítási munkamegosztás és a közlekedésben részt vevők piaci magatartásának befolyásolása | 313 |
| A hatékony szállításpolitika szükségessége és jellemzői | 327 |
| Irodalom | 335 |