| Előszó | 13 |
| Bevezetés | 17 |
| A természetes Isten-ismeret filozófiai alapjai | |
| Az Isten kérdés megjelenése | 25 |
| A filozófiai Isten-tan fogalma | 26 |
| A természetes Isten-ismeret filozófiai problematikája | 27 |
| A természetes Isten-ismeret határai | 28 |
| A filozófiai Istenbizonyítás történeti áttekintése | 30 |
| Az Isten-kérdés megjelenése az ókori pogány filozófiában: | 30 |
| Isten-kérdés a Szokratész előtti görög filozófiában | 30 |
| Isten filozófiai megközelítése Platon rendszerében | 32 |
| Arisztotelész filozófiai Isten-tana | 33 |
| A hellenizmus rendszerének bölcseleti Isten-tana | 36 |
| Isten létének bizonyítása a középkori filozófiában: | 37 |
| Szent Ágoston Isten-bizonyítása | 37 |
| Az enzelm Isten-érv | 40 |
| Isten Szent Bonaventura rendszerében | 32 |
| Aquinói Szent Tamás "öt útja" | 44 |
| Duns Scotus Isten-bizonyítása | 47 |
| Az Isten-kérdés megközelítése az újkori filozófiai rendszerekben: | 49 |
| Descartes Isten-bizonyítása | 51 |
| Pascal "Istene" | 53 |
| Az Isten-kérdés Leibniz rendszerében | 55 |
| Isten léte bizonyításának lehetősége Christian Wolff filozófiájában | 57 |
| Isten-bizonyítás. A. Baumgartennél | 60 |
| Az Isten-érvek Kant rendszerében | 61 |
| Az Isten-bizonyítás helyzete a Kant utáni irányzatokban | 64 |
| Isten mint az emberi egzisztencia végső alapja | 72 |
| A lét jelentése Heidegger filozófiájában | 77 |
| A lét mint történés és az ember | 79 |
| Lét-kérdés és Isten-kérdés | 80 |
| A lét jelentése Szent Tamás műveiben | 80 |
| A lét jelentése a "Szentenciás kommentárban" | 82 |
| A lét jelentése a "De potentia" című művében | 83 |
| A lét értelmezése a "Summa Theologica"-ban | 84 |
| Az Isten kérdés megválaszolása | |
| Isten léte: | 86 |
| Az Isten-érvek kritikai értékelése (a priori és a posteriori Istenbizonyítások | 86 |
| Az Isten-érvek tudományos meggyőző ereje | 93 |
| A világ esetlegességéből kinduló Isten-bizonyítás | 96 |
| A világ lényegi esetlegességének kimutatása | 98 |
| A világ létbeni esetlegessége | 103 |
| Isten mint a világ nem-okozott végső oka | 105 |
| Isten lényege: | 107 |
| Isten szellemisége és személyessége | 107 |
| Isten mint szükségszerű és önmagától létező Lét | 108 |
| Isten örökkévalósága, egyetlensége, egyszerűsége és felfoghatatlansága | 110 |
| Isten és a világ viszonya: | 119 |
| Isten transzcendenciája | 120 |
| Isten és a világ létbeni összefüggése | 122 |
| Isten immanenciája | 124 |
| A lényeg és a lét viszonya Istenben és a teremtményekben | 127 |
| A rossz problémája | 129 |
| Filozófiai és kinyilatkoztatott Isten-fogalom | 134 |
| Téves Isten-fogalmak | 138 |
| A deizmus tanítása | 138 |
| A panteizmus rendszerei | 140 |
| Az ateizmus tanítása és megjelenési formái | 144 |
| Mai ateizmus és mai keresztény ihletettségű filozófiai válasz: | 162 |
| A mai ateizmus történeti gyökerei | 164 |
| A mai ateizmus kihívása | 168 |
| A keresztény válasz összefüggése | 170 |
| Az ember | |
| A természetes Isten-ismeret antropológiai háttere | |
| Istentől emberig | 181 |
| Az emberkép alakulása a történelem folyamán | 184 |
| Az ember az ókori görög gondolkodásban | 185 |
| Az ember a keresztény gondolkodás tükrében | 189 |
| Az újkor emberképe | 193 |
| Antropológiai fordulat: | 197 |
| Materializmus és evolucionizmus | 198 |
| Egzisztencializmus és perszonalizmus | 203 |
| Az ember fenomenológiája és ontológiája | 209 |
| Az ember metafizikai lényege | 212 |
| Mi az ember? | 212 |
| Az ember metafizikai lényege | 212 |
| "Határos-határtalan" környezet | 218 |
| Fejlődés és történetiség | 219 |
| Az ember személyes léte és dialógus: | 223 |
| Megértés | 225 |
| Szeretet | 228 |
| Bizalom | 232 |
| Az emberi tevékenység transzcendenciája | 235 |
| Az emberi tevékenység alap formái: | 235 |
| Teória | 235 |
| Praxis | 238 |
| Poiesis | 240 |
| Az emberi lét jellegzetes alap-tapasztalásai: | 241 |
| A szorongás élménye | 241 |
| A boldogság vágya | 243 |
| Az ember nyelvi léte: | 245 |
| A nyelvi közlés tulajsonságai | 245 |
| Nyelvi kifejezés és kommunikáció | 247 |
| Személyek közötti kommunikáció | 249 |
| Jel és jelentés | 250 |
| Fogalom-fölötti nyelv és művészi kifejezés | 251 |
| Az ember meghatározása | 252 |
| Az ember megismerő tevékenysége: | 255 |
| Az ítélet elemzése | 255 |
| Az érzéki megismerés (külső érzékek, belső érzékelés) | 257 |
| Az értelem és ész szerepe a megismerésben | 261 |
| Az ember akarati aktivitása: | 263 |
| A szabadakarat kérdése | 264 |
| A szabadság "tere" | 269 |
| Test és lélek egysége | 270 |
| Az ember eredete és végső célja: | 272 |
| A fejlődés kérdése | 272 |
| A lélek eredete | 275 |
| A halál | 276 |
| A lélek halhatatlansága | 276 |
| Az ember és világa | 280 |
| A világ megváltozott értelmezése: | 280 |
| A világ "jelensége" | 280 |
| Ember a világban | 282 |
| Nyitott világ | 287 |
| Az élet értelme: | 288 |
| A kérdés időszerűsége | 299 |
| A "dolgok" értelme | 291 |
| Létünk végső értelme | 293 |
| A vallási megoldás lehetősége | 295 |
| A változó világ és a természet: | 301 |
| A második természet elemzése | 302 |
| A második természet szabályozása | 304 |
| Az első természet ellenállása | 306 |
| A világ "alakítása" és a jovő " készítése" | 308 |
| A prognózis | 309 |
| Az utópia | 310 |
| A tervezés | 312 |
| A vallás | |
| A vallás filozófiai megközelítése | |
| A vallásfilozófia fogalma | 317 |
| A vallás és az újabbkori filozófia tükrében | 323 |
| Kant vallásfilozófiája | 323 |
| Hegel vallásfilozófiája | 327 |
| Schleiermacher vallásfilozófiája | 327 |
| Feuerbach valláskritikája | 329 |
| Rudolf Ottó vallási fenomenológiája | 331 |
| Freud és a vallás pszichológiai értelmezése | 334 |
| Jung elmélete a vallás eredetéről | 336 |
| W. James vallásfilozófiája | 337 |
| E. Durkheim vallásszociológiája | 338 |
| Marc valláskritikája | 340 |
| A vallási jelenség filozófiai értékelése: | 344 |
| A vallás nyelvi problémája: | 344 |
| A jelkép fogalma | 345 |
| A jelképek jelentése | 346 |
| A jelképek igazságértéke | 346 |
| A mítosz fogalma | 348 |
| Mítosz-elméletek | 348 |
| A vallási igazságok igazolhatósága | 350 |
| A vallási tapasztalás kérdése: | 351 |
| A vallási tapasztalás jellegzetességei | 351 |
| Vallási tapasztalás és emberi természet | 354 |
| A metafizikai tapasztalás és vallási tapasztalás viszonya | 355 |
| Keresztények és nem keresztény vallások | 358 |
| A kereszténység és a nem keresztény vallások összehasonlítása | 358 |
| A keresztény vallás abszolút jellege | 365 |
| A kérdés történeti háttere | 366 |
| A megoldás lehetőségei | 370 |
| Összefoglalás | 374 |
| Krisztus misztériuma | |
| A kereszténység mint Krisztus misztériuma | |
| Krisztus misztériuma a mai világban | 377 |
| Korunk uralkodó eszmerendszerei | 377 |
| A II. Vatikáni zsinat és korunk eszméi | 380 |
| Szent Pál levelei a tesszalonikaiakhoz | 382 |
| A korintusiakhoz írt két levél, a galata és a római levél tanítása | 382 |
| Az ún. fogságból írt páli levelek | 385 |
| Jézus történetének forrásai | 387 |
| Jézus személye és tanítása | 389 |
| A Krisztusnak nevezett Jézus üzenete | 392 |
| Jézus szenvedése és föltámadása | 395 |
| A keresztények hite | 398 |
| A Krisztus esemény történeti előzményei | 403 |
| Az Ószövetség szent könyvei | 403 |
| Az Ószövetség vallási tanítása | 406 |
| Isten kinyilatkoztatása az Ószövetségben | 408 |
| Krisztus az Egyházban | 413 |
| Isten országának szentségi jele: az Egyház | 413 |
| A papság küldetése | 415 |
| Felhasznált és ajánlott irodalom | 423 |