I. A ZENE ÉS AZ INTERPRETÁCIÓ ALAPVETŐ KÉRDÉSEIRŐL | |
A zene szerepe életünkben | 9 |
A historikus zene előadásáról | 13 |
Zeneértés és zenészképzés | 18 |
A notáció problémái | 28 |
Az artikuláció | 41 |
A tempó | 54 |
Hangrendszerek és intonáció | 64 |
Zene és hangzás | 74 |
Régi hangszerek - igen vagy nem? | 78 |
Az eredeti hangzási viszonyok rekonstrukciója a stúdióban | 87 |
A különböző aspektusok fontossági sorrendje | 100 |
II. AZ INSTRUMENTÁRIUM ÉS A BESZÉDSZERŰ ZENE | |
Viola da brazzo és viola da gamba | 111 |
A hegedű - a barokk szólóhangszer | 118 |
A barokk zenekar | 122 |
"Megzenésített szavak" a tisztán hangszeres barokk zenében | 130 |
A barokktól a klasszikáig | 134 |
A beszédszerű zene kialakulása és fejlődése | 142 |
III. EURÓPAI BAROKK ZENE - MOZART | |
Programzene - Vivaldi: op. 8-as concertói | 153 |
Az olasz és a francia stílus | 159 |
Osztrák barokk zeneszerzők - kiegyezési kísérletek | 164 |
Telemann - a kevert ízlés | 175 |
Az angol barokk hangszeres zene | 181 |
A concerto grosso és a triószonáta Händelnél | 184 |
Amit egy autográf mond | 194 |
Tánctételek - Bach zenekari szvitjei | 198 |
Egy izgalmas új repertoár: a francia barokk zene | 207 |
A francia opera - Lully és Rameau | 209 |
Egy zenekari muzsikus gondolatai egy Mozart-levélről | 216 |
UTÓSZÓ | 220 |
FÜGGELÉK | |
Manfréd Wagner: Beszélgetés Nikolaus Harnoncourttal | 221 |
Harnoncourt-diszkográfia | 237 |