Fülszöveg
Vezetőknek, leendő vezetőknek, tanácsadóknak és humán erőforrás szakembereknek szóló könyvet tart a kezében.
A Coaching a gyakorlatban célja, hogy pontos, átfogó képet adjon a coaching folyamatáról, vezetésfejlesztésben betöltött szerepéről, felhasználásáról a problémamegoldásban, és vállalatfejlesztési, szervezetfejlesztési lehetőségeiről.
A könyv kiadásakor fontos szempont volt, hogy a coaching módszert hazánkban is egyre szélesebb körben ismertté tegyük, a coaching magyar nyelvű irodalmát megalapozzuk. Reméljük, hogy Olvasóink kedvet kapnak a coachinghoz!
A Coaching a gyakorlatban c. könyvvel egy időben jelentettjük meg A coaching módszertani ABC-jét. A módszertani ABC kiváló kézikönyv a coach tanácsadóknak. Továbbá a coachingban résztvevő ügyfél is profitálhat abból, ha érti tanácsadója, kísérője módszereit. A kézikönyv a coaching tanácsadás módszereihez, alkalmazott eszközeihez és a mindennapi tanácsadás gyakorlatához szolgál részletes útmutatóul. A Coaching a gyakorlatban és A coaching módszertani ABC-je a magyar nyelvű menedzser irodalomban hiánypótló ikermű.
Fedezze fel a coaching nyújtotta lehetőségeket! Nem mindenki született főnöknek, és még kevésbé rögtön jó főnöknek, de minden vezető szeretné még jobban irányítani csapatát, magát, és feladatait. A Coaching a gyakorlatban ebben segíthet Önnek.
Vissza
Tartalom
A coachingról - általában
1. ábra A coachingról kialakult kép összetevői 16
2. ábra Átfogó koncepció 17
1. tábl. Az átfogó koncepció gyakorlati példái 19
3. ábra Emberek - ötletek - módszerek 20
2. tábl. Mi a coaching és mi nem az? 21
3. tábl. Példák a coaching lehetséges témaköreire 22
4. a) és b) ábra Belső kapcsolati struktúrák 29
5. a) és b) ábra Belső kapcsolati struktúrák 29
6. a) és b) ábra Külső kapcsolati struktúrák 31
7. a) és b) ábra Külső kapcsolati struktúrák 31
8. ábra A háromszög szerződés modell 33
9. ábra A kultúra dimenziói 34
10. ábra A coach kompetenciamezői 36
11. ábra A coach ötféle álláspontja a témához 37
12. ábra A segítségnyújtás szerepei (Hans von Sassen szerint) 38
13. ábra Módszerbeli sokszínűség a coaching folyamatban 41
14. a) ábra Szerepek és módszerek konkrét szituációkban 42
14. b) ábra Szerepek és módszerek személyes szituációkban 42
15. a) ábra Folyamatbeli segítség 42
15. b) ábra Tartalmi vonatkozás 42
A coaching folyamata
1. ábra A coaching öt fázisa 45
2. ábra A 4 P modell 47
3. ábra A coaching beszélgetés szakaszai 51
4. ábra A kérdésdimenziók ötszöge 53
5. ábra Munkamodell: probléma - ok - ötlet - ellenállás 54
6. ábra Beavatkozási szintek 54
7. ábra A munkafázis súlypontjai 55
Személyiségfejlesztés a coachingban
1. ábra Müller-Lyer-féle csalódás 62
2. ábra Ebbinghausi csalódás 62
3. ábra Az emberi élet fázisai 69
Coaching mint a problémamegoldás és döntés segédeszköze
1. ábra A döntés az idő síkjában 84
1. tábl. A döntéshozás folyamatának elemei 84
2. ábra A problémamegoldás és a döntéshozatal folyamata 85
3. ábra A helyzetelemzés elemei 86
4. ábra Az ítéletalkotás eleme 91
5. ábra A döntéshozás elemei 92
Coaching: Vállalatfejlesztési eszköz
1. ábra Összefüggések a coachingban 115
2. ábra John Whitmore (1995) G.R.O.W. modellje 121
Hogyan értékelik az ügyfelek a coachingot?
1. ábra A coaching formák megoszlása üzletágak szerint. 131
2. ábra A coach szerepét betöltők aránya az egyes vezetői szinteken 132
1. tábl. A coachinggal szemben támasztott követelmények - ellentétpárok 136
2. tábl. A coachinggal szemben támasztott követelmények rangsora 136
3. ábra A coachinggal szemben támasztott követelmények pólusai 137
3. tábl. A coach-csal szemben támasztott követelmények - ellentétpárok 139
4. tábl. A coach-csal szemben támasztott követelmények rangsora 139
4. ábra A coach-csal szemben támasztott követelmények súlyozása 140
5. tábl. A coaching alkalmazási területei 141
5. ábra Néhány pszichoszociális szerep kontinuuma 143
6. ábra A coaching leggyakrabban emlegetett tulajdonságai 144
7. ábra A coach fontos képességei 145
Vissza