Lezárt aukciók


Mihály Dénes: Az automobil, teherautó, motorkerékpár

Szerkezete, kezelése, vezetése, gyakorlati tanácsok, hatósági rendeletek, soffőrvizsgálat stb.

Szerző
Mihály Dénes
Athenaeum Irod. és Nyomdai R.-T. (Budapest)
Könyvkötői egészvászon kötés , 368 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 17 cm x 12 cm
ISBN:
Aukció vége:
2024-07-21 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, é.n., Athenaeum Irodalmi és Nyomdai Részvénytársulat (Athenaeum R.-T. Könyvnyomdája, Bp.), 368 p. + [5] t., ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Az automobil, teherautó, motorkerékpár szerkezete, kezelése, vezetése, gyakorlati tanácsok, hatósági rendeletek, soffőrvizsgálat stb. Írta: Mihály Dénes.
Negyedik, bővített és javított kiadás. 223 ábrával és négy kihajtható táblázattal - melyből a IV. a és b részre oszlik - illusztrált, valamint a negyedik kiadáshoz írt előszóval és tartalomjegyzékkel kiegészített kötet. Az előlapon és a címlapon tulajdonosi bélyegzés látható. Nyomtatta az Athenaeum R.-T. Könyvnyomdája, Budapesten.
Könyvkötői egészvászon kötésben lévő példány feliratozatlan címfedéllel, hátlappal és könyvgerinccel, mintás előzéklapokkal, néhány foltos lappal, mintázott lapélekkel, hiánytalan állapotban.
A szerző, Homoródlövétei Mihály Dénes (1894-1953) mérnök, feltaláló. A budapesti Műegyetemen tanult. Elsősorban a hangosfilm és a távolbalátás kérdése foglalkoztatta. 1919-ben megalkotta első távolbalátó rendszerét, a Telehort, mely még szeléncellával és húros oszcillográffal működött, valamint több kilométer távolságra állóképek közvetítésére volt alkalmas. 1924-től Németországban folytatta munkásságát és a berlini Allgemeine Elektrizitäts Gesellschaft munkatársa lett. 1928-ban bemutatta televíziós vevőjét a berlini rádiókiállításon, melyben már Nipkow-tárcsát és fényreléként ködfénylámpát használt. 1933-ban kihozott egy tükörkoszorús, ködfénylámpás elrendezésű készüléket, amit E. H. Traub fizikussal később továbbfejlesztett. Ez volt a Mihály-Traub-féle vevőkészülék. Ezzel a 240 soros képek 2,5 x 3 m-esre voltak kivetíthetők.

Előszó

Alig egy esztendő telt el azóta, hogy könyvem harmadik kiadása elhagyta a sajtót, s máris új kiadás vált szükségessé. Ez a tény bizonyságul szolgál arra, hogy igyekezetemnek, célomnak sikerült... Tovább

Előszó

Alig egy esztendő telt el azóta, hogy könyvem harmadik kiadása elhagyta a sajtót, s máris új kiadás vált szükségessé. Ez a tény bizonyságul szolgál arra, hogy igyekezetemnek, célomnak sikerült megfelelnem, annak t. i. hogy e könyv valóban mindenki által érthető legyen és mégis teljesen kimerítő képet adjon az automobil és motortechnika minden részéről. Midőn az új kiadást sajtó alá rendeztem, fokozottan törekedtem arra, hogy az automobiliparban az elmúlt év folyamán felmerült legújabb vívmányokról is (légfék, dinamógyújtás, stb.) részletesen beszámoljak, ismertetve azoknak szerkezetét és jelentőségét. Vissza

Tartalom

Előszó5
Az automobil főbb szerkezeti részeinek vázlatos leírása7
A motor vázlatos leírása12
A motor működése (A négy ütem)15
A négyhengeres motorokról19
A motorok részei19
A motorteknő (karter)22
A forgantyú-tengely25
A lendítő-kar (indítókilincs = kurbli-kar)27
A lendítő-kerék29
A henger31
A dugattyú34
A hajtó-kar36
A szelepek és a vezérlőmű38
A szelepek vezérlése41
Önműködő (automatikus) szelep50
A motor táplálásáról általában57
A porlasztók beszabályozása70
A motor tápberendezése72
A gyújtószerkezetekről általában74
Az elektromosságról75
A gyújtóberendezések alapelvei76
Magasfeszültségű gyújtóberendezés akkumulátorral78
Magasfeszültségű gyertyagyújtás mágneses-elektromos fejlesztővel88
Az előgyújtás, utógyújtás101
Rögzített gyújtású és önműködő előgyujtás-szabályzóval ellátott fejlesztők104
Biztosítószikra-levezető105
A rövidre záró107
A kábelek felkapcsolása109
Az alacsonyfeszültségű megszakító-gyujtóberendezésekről112
Az alacsonyfeszültségű mágnes-elektromos fejlesztő114
Belső megszakító-szerkezet115
A "mágnesgyertyás" gyujtóberendezés117
A motorok hűtéséről119
A léghűtés119
A vízhűtés120
Különböző hűtők és ezek elhelyezése124
Vízszivattyúk és vezetékcsövek127
A "thermosyphon" hűtés130
A motor olajozásáról131
A szóróolajozás132
Csepegtetőolajozás134
Szelepnélküli motorok136
A "Knight"-féle motor137
A "Riley" vezérlés140
A kétütemű motor142
Az önműködő indítókészülékek145
A motor kezelése146
A motor megindítása146
A sofőr feladatai148
A vezérlőmű, illetőleg a szelepek beállítása152
Gyujtási zavarok154
A motor működésének lassítása135
A motor megállítása156
A motor működését teljesen megakadályozó hibák és azoknak megállapítása156
A motor működésének a porlasztó által okozott hibái158
Összefoglaló kérdések és feleletek a motorról162
Az erőátviteli szerkezetekről általában171
Tengelykapcsolók172
A bőrkúpos tengelykapcsoló173
Lemezes tengelykapcsoló176
Szalagrugós tengelykapcsoló180
A sebességváltoztató-szerkezetek181
A sebesség változtatása182
A közvetlen kapcsolással bíró sebességváltoztató184
A rekeszes (kulisszás) sebességváltoztatómű186
A különbözeti szerkezet (differenciálmű)189
A homlok-fogaskerekes differenciálmű199
A differenciálmű különböző elhelyezéseiről201
A lánchajtás202
A Kardán-hajtás205
Az automobil kormányzása és a különféle kormányszerkezetek211
A csavarorsós fogaskerekes kormány214
A kormányszerkezet lökéselhárítója216
A csavarorsós anyacsavaros kormány219
A fékezésről és a fékszerkezetekről221
A kerékfék (kézi fék)222
A gépfék (láb-fék)224
A négykerék-fék226
A légfék226
A hátracsúszást gátló rúd (hegytámasz)230
Fékezés a motorral231
Az automobil-váz (alváz)232
Rugók232
Differenciálmű felerősítése238
Lökéshárítók239
Kerekek239
A pneumatik244
A tökéletesített pneumatikok246
Elektromos berendezések252
Világító- és indítókészülékek252
A mágnes-dinamó269
Az automobil egyes részeinek kenése, illetve olajozása271
A kocsiszekrény (karosszéria)271
A teherautomobil283
A teherautomobilokról általában283
A teherautomobil gazdaságos volta291
Az automobil vezetése295
A vezetés gyakorlása295
Az automobil indítása296
Magatartás menetközben298
A menetsebesség csökkentése305
Megállás306
Kanyarodás307
Vezetés emelkedő vagy ereszkedő úttesten309
Vezetés csuszamlós úttesten311
Az automobil hibás üzeme, ennek tünetei, okai és lehetséges gyors javításuk312
Összefoglaló kérdések és feleletek316
A motorkerékpárról319
A motorkerékpárokról általában322
A motorkerékpárok szerkezete. A motor324
A motorkerékpárok erőátvitele329
A motorkerékpár váza, rugózása, kerekei és fékek335
A motorkerékpár szerelvényei340
Rendészeti szabályok349
Melléklet
I-IV. táblázat
Vissza
Tétel sorszám:
220

Kikiáltási ár:
3.000 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
5.200 Ft Licitek száma: 6



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!