Lezárt aukciók


Kolta Magdolna/Tőry Klára: A fotográfia története

Előzmények - Egyetemes fejlődés - Jeles magyarok

Szerző
Kolta Magdolna
Tőry Klára
Szerkesztő
Dékán István
Digitálfotó Kft. (Budapest) ,
Fűzött kemény papírkötés , 288 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-06-2277-6
Aukció vége:
2024-06-23 20:00

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Szép, tiszta, olvasatlan példány.
Színes és fekete-fehér fotókkal, reprodukciókkal.

Előszó

Ez a könyv tartalmazza azokat a fontos ismereteket, amelyeket a fényképezés története iránt érdeklődő, művelt olvasó alapvető tájékozódásához szükségesnek vélünk. Mindez három fő egységre... Tovább

Előszó

Ez a könyv tartalmazza azokat a fontos ismereteket, amelyeket a fényképezés története iránt érdeklődő, művelt olvasó alapvető tájékozódásához szükségesnek vélünk. Mindez három fő egységre tagolódik. Az első, Előzmények címet viselő rész öt fejezete a fotográfiai látás kultúrtörténetével foglalkozik a fényképezést megelőző, mechanikus szerkezetekkel történő képrögzítési formáktól az állókép megmozdulásáig, a mozi előzményeiig, s a térélményt nyújtó képig, a sztereóábrázolásig. A második Egyetemes fejlődős című, 11 fejezetből álló rész a kezdetektől az 1930-as évekig kíséri végig a 100 éves folyamatot. Az eleinte kezdetleges technikai körülmények között mesterségként űzött fotográfia kezdetben képzőművészeti hagyományokat követett. Később technikai fejlődésével párhuzamosan, fokozatosan szakadt el a mintát adó előképektől, s kialakította sajátos, csak rá jellemző, a fotográfia optikai és kémiai lehetőségeire alapozó kifejezései eszköztárát. A fényképezés nagy alkotóinak munkássága keretében bontakozik ki az a fejlődéstörténet, mely a világ jelentségeinek szubjektív, az alkotó egyéniségét, hangulatát, véleményét tükröző, művészi ábrázoláshoz vezetett. A harmadik egység Jeles magyarok címmel a magyar fotográfia 16 meghatározó jelentőségű - hazánkban dolgozó és a külföldön világhírnevet szerzett - XIX. és XX. századi alkotójának munkásságát mutatja be. Végezetül: miért érdekes a fotótörténet, miért érdemes régi képeket nézni? Közhelyszámba menő megállapítás, hogy csak akkor érthetjük meg jelenünket, ha ismerjük múltunkat. A fényképezést művelő profiknak és műkedvelőknek is nélkülözhetetlen az elődök munkáinak ismerete, hogy mikor mi számított újdonságnak, hisz e nélkül kortársaik és saját munkáikban sem ismerhetik fel, hogy mi az érdekes, mi az eredeti. A ,,csupán" fényképnéző érdeklődő is fontos fogódzókat kap a vizuális világban való tájékozódáshoz, s egyben bepillantást nyel elmúlt évtizedek világába, az előttünk járó generációk embereinek életébe, környezetébe, képet kaphat arról, hogy mit tartottak fontosnak, szépnek nagyszüleink, dédapáink, szépapáink korában. Ezért a kérdésre, hogy kiknek ajánljuk e könyvet, válaszunk az, hogy mindenkinek, akit a leírt szavakon kívül a képek is érdekelnek. Vissza

Fülszöveg

Fotótechnikáról már sok könyv megjelent. Látni azonban ezek kevéssé tanítanak. A fényképek megítéléséhez, értelmezéséhez, és így kreatív megalkotásukhoz is jelentősen hozzájárul, ha tudjuk, miként... Tovább

Fülszöveg

Fotótechnikáról már sok könyv megjelent. Látni azonban ezek kevéssé tanítanak. A fényképek megítéléséhez, értelmezéséhez, és így kreatív megalkotásukhoz is jelentősen hozzájárul, ha tudjuk, miként fotográfáltak jeles elődeink. Ajtóművészet történetének ismerete az általános fotográfiai műveltségnek is alapvető része. Arról már talán nem is szükséges külön szólni, hogy a régi képek milyen sajátos bájjal, művészi erővel, különös hangulattal ajándékoznak meg bennünket.
Dékán István
A kötet megjelenésének, a fotótörténet megismerésének lehetősége különös hangsúlyt kaphat most, amikor az elektronika forradalmi változást hozott a képalkotásban, a klasszikus fotográfia sokak számára már valóban történelem. A fényképezéssel foglalkozók jelentős része talán soha nem járt fotólaborban. Ennél sokkal lényegesebb azonban a képi tartalom értelmezése, a vizuális nyelv ismerete. A hazai oktatás több évtizedes lemaradása korábban is hátrányosan érintette a fotográfiát, akkor, amikor a mozgókép felsőfokú oktatása világszínvonalú lehetett. Erre az elmaradottságra érkezett meg korunk egyre bővülő képáradata. A viharos fejlődés miatt különösen fontos ez a kiadvány, mert nagy segítséget nyújthat azoknak az érdeklődőknek, akik alkotó módon, az egyéniségüknek megfelelő fotografálás irányába szeretnének haladni.
Szamódy Zsolt
a Magyar Fotóművészek Szövetségének elnöke Vissza

Tartalom

bevezető 6

előzmények
Az arcképábrázolás mechanizálása 11
A panomrámák 17
Laterna Magica 23
Megmozdul az állókép 29
A térélményt nyújtó kép 37

egyetemes fejlődés
A fényképezés előtörténete, feltalálása 49
A portré nagy mesterei 57
Fényképi megoldások
Műemlék-, város- és tájfotók, csendéletek 63
Életábrázolás, művészi ambíciók
Korai riportok, mozgásábrázolós 69
A festészet bűvöletében 75
Festőies művészfényképezés 81
Fényképi látásmód
Hagyományos formanyelv az alkalmazott fényképezésben 87
A fotó megújulása
Az avantgárd hatása a fotó önállósodására 93
Megújulás Amerikában 97
Az új formanyelv betetőzői 103
Az új formanyelv elterjedése
Új szemléletű portréművészet. Az amatőrizmus megújulása 109

jeles magyarok
Szathmári Pap Károly 119
Veress Ferenc 125
Mai Manó 133
Klösz György 141
Székely Aladár 149
Balogh Rudolf 157
Pécsi József 165
Angelo 175
Moholy-Nagy László 183
Brassai 193
André Kertész 201
Escher Károly 215
Munkácsi Márton 229
Róbert Capa 241
Kepes György 259
Lucien Hervé 269

jegyzetek, irodalom, névmutató 281 Vissza
Tétel sorszám:
211

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
8.700 Ft Licitek száma: 19



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!