A viselkedésterápiák fogalmi körülhatárolása | 5 |
A viselkedésterápiák fejlődésének története | 8 |
A viselkedésterápiák elméleti alapjai: tanuláslélektani alapvetés | 16 |
A klasszikus kondicionálás | 19 |
Instrumentális (operáns) kondicionálás | 22 |
Obszervációs vagy modelltanulás | 25 |
A viselkedés-szempontú diagnosztika általános elvei | 27 |
A hagyományos és a viselkedés-szempontú diagnosztika összehasonlítása | 29 |
A viselkedés-diagnosztika célkitűzései | 34 |
A viselkedés-diagnosztika logikai vázlata | 36 |
Egy viselkedés-szempontú betegelemzés | 53 |
A deszenzitizálás | 58 |
A tradicionális szisztematikus deszenzitizálás | 61 |
A deszenczitizálás variánsai | 83 |
Az ingerelárasztás módszere | 91 |
Operáns kondicionálás | 94 |
Új viselkedésmód fokozatos kialakítása | 96 |
A kívánatos, adaptív viselkedés megjelenési valószínűségének növelése | 98 |
Nemkívánatos viselkedésmódok megjelenési valószínűségének csökkentése | 100 |
A kognitív kondicionálás | 107 |
Rejtett szenzitizálás | 109 |
A hipnobehaviorális módszer | 111 |
A verbális viselkedés befolyásolása | 112 |
A hagyományos viselkedésterápiák és kognitív terápiák összehasonlítása | 119 |
Az önkontroll-módszerek | 121 |
Az önkontroll-módszerek tervezésének általános szempontjai | 123 |
A hagyományos technikák önkontroll-módszerként való alkalmazása | 126 |
Sajátos önkontroll-technikák | 127 |
A negatív gyakorlás | 131 |
A módszer gyakorlati kivitelezése | 134 |
A szorongás-kioltás | 139 |
Viselkedéstréning | 141 |
A viselkedésterápia klinikai alkalmazása (Esettanulmány) | 148 |
Anamnesztikus adatok és a probléma megfogalmazása | 148 |
A tünetviselkedés élményhátterének és összefüggéseinek leírása és értelmezése | 152 |
A viselkedésterápiás program leírása | 153 |
Irodalom | 161 |