Előszó
Részlet a kötetből:
I.
(Elvek)
Ha mondanivalónkat Kodály koncepciójához akarjuk fűzni, először arra a kérdésre kell felelnünk, mi is a lényege ennek a koncepciónak. Vannak, akik úgy...
Tovább
Előszó
Részlet a kötetből:
I.
(Elvek)
Ha mondanivalónkat Kodály koncepciójához akarjuk fűzni, először arra a kérdésre kell felelnünk, mi is a lényege ennek a koncepciónak. Vannak, akik úgy határozzák meg, mint a zenei írás-olvasás kifejlesztésének útját a gyermekek befogadóképességéhez alkalmazott módszerekkel. - Vannak, akik a Kodály-módszerben a relatív szolmizáció használatát emelik ki, a hozzá társuló kézjelekkel és más szemléltető eszközökkel együtt. Ez annál is hálásabb megközelítés, mert nincs hatásosabb egy filmen vagy fényképen, mint egy aranyos nyolc éves kislány, amint nagyra tátja a száját és a dó jelét mutatja. - Ismét mások a népdal szerepét emelik ki Kodály felfogásában. Úgy gondolják, hogy a népdal, melyet a kisgyermek olyan jól ismer, mint anyanyelvét, könnyű és biztos alap arra, hogy a zene nyelvével való ismerkedést reá építsük. - Ismét mások a népdal tudatformáló szerepét emelik ki, azt, hogy a népdal a gyermeket nemzetéhez köti, a népi tulajdonságokat erősíti benne, a közösséghez való tartozás tudatát táplálja.
Vissza