Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Hibátlan állapotú, légies megjelenésű égszín kék - sárga Bimini üveg váza a 20. század első feléből. Vékony üvegből fújt, finom vonalú művészi üveg váza. A kontrasztos színpárosítás sávszerűen, a kék szín ismétlődő használatával jelenik meg. Sárga üvegrétegében barna színű üveg rátétek láthatóak, amelynek szálvezetéses mintázata körkörös elrendezésű. A részleges papíretikett jelzés az üveg váza szájjal fújt és kézzel formázott jellegéra utal. Az 1923-ban Bécsben alapított Bimini Glass finom kidolgozású dekoratív alkotásaira mindig jellemző könnyedség és kecsesség ezen az üveg vázán is megmutatkozik.
Előszó
A Bimini Glasst 1923-ban alapította Ausztriában Fritz Lampl. A cég figurákból, állatokból és vázákból álló lámpaműves üvegszobrokat, valamint ivópohár-készleteket, hozzájuk illő dekanterrel...
Tovább
Előszó
A Bimini Glasst 1923-ban alapította Ausztriában Fritz Lampl. A cég figurákból, állatokból és vázákból álló lámpaműves üvegszobrokat, valamint ivópohár-készleteket, hozzájuk illő dekanterrel készített. A terveket maga Fritz Lampl és sógora, Joseph Berger készítette. Az 1930-as évek végén Fritz Lampl a nácizmus térnyerése miatt kénytelen volt elhagyni Ausztriát. Londonba, Angliába menekült, ahol Orplid glass néven új üvegipari céget alapított.
Raymond Berger Joseph Berger fia és Fritz Lampl unokaöccse, a Bimini Glass alapítója.
Nem sokkal ezután Fritz meglátogatott egy berlini kiállítást, amelyen Marianne von Allesch fúvott üvegből készült fantáziaformái szerepeltek. Ezeket "a költészet materializálódott"-nak minősítette, és úgy döntött, hogy ő is üvegből készít "fagyott költészetet".
Bimini
1923-ban Fritz Lampl bérelt egy pincét, alkalmazott egy kieső ipari üvegfúvót, és felkérte sógorát, Joseph Bergert, hogy tervezzen fantáziaformákat, és üljön az üvegfúvó mellé, hogy együtt alakítsa át a terveket üveggé. Különböző átmérőjű és színű, egy részük csíkos üvegcsövekkel dolgoztak. Joseph Berger a következőképpen jellemezte munkájukat:
Először egy fúvókát alakítottak ki, majd a férfi hirtelen feltekerte az égőt, amíg az üveg vörösen felforrósodott és hajlékony lett, miközben belefújt, kitágul, megcsavarta, felmelegítette, végül késsel elvágta a buborékot. lábfej kialakítása; váza született. Nagy virtuozitás volt az ilyen rideg anyagok kezelésében, mint egy makacs állat megszelídítése. Ahhoz, hogy a kézművesség művészetté váljon, össze kellett kötnie az érzékenységgel.
Gyorsan tanultunk egymástól és hamarosan fantasztikus állatok, vázák, figurák kerültek elő, amelyeket aztán az üvegfúvó magától megszaporított. Fritz hamarosan átvette a helyemet, mivel a tervezőt és más művészeket vonzotta a lenyűgöző játék.
A név, amelyet Lampl cégének, a Bimininek választott, Heinrich Heine verséből származik, amely a Bimini nevű kitalált szigetről szól.
Elhatározták a virágcserép logóját, bejegyezték, kézműveseket bevontak, műhelyt alakítottak ki. A dátum 1923 novembere volt. Nem sokkal ezután a magazinok Bimini üvegek illusztrációit mutatták be, és az üzletek vásárolták őket.
A műhely által készített különféle tárgyakra logós címkéket ragasztottak. Sajnos többnyire lemaradtak, megnehezítve az eredeti Bimini tárgyak azonosítását. A második világháború előtt és után is sok Bimini utánzója volt. A Biminit egyesek általános kifejezésként használják a kontinentális Európából származó, a második világháború előtti lámpával fújt üvegekre.
A műhely eredménye változatos és kiterjedt volt. A Bimini üvegfigurák olyan szépek, mintha üvegben megdermedt pillanatok lettek volna, vagy ahogy Lampl "fagyott költészet" jellemezte őket. Az alábbiakban három példa látható.
Vissza