Aukciós tétel adatai
[Budapest], [1983], Idegenforgalmi Propaganda és Kiadó Vállalat (Révai Nyomda), 176 p., ill.
Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Amerigo Tot szobrászművész által dedikált példány. Első kiadás. Amerigo Tot. Szerkesztette: Moldován Tamás.
A címlapon Amerigo Tot tollal beírt, névre szóló dedikációja olvasható: "K.-F. S.-nak Amerigo Tot. 1984.".
Kötésterv és tipográfia: Komonczy Csaba. Fekete-fehér képekkel gazdagon illusztrált kötet. Nyomtatta a Révai Nyomda.
Kiadói egészvászon kötésben lévő példány feliratos címfedéllel és könyvgerinccel, Amerigo Tot nyomtatott aláírásával ellátott kiadói előzéklapokkal, tiszta belívekkel, hiánytalan, jó állapotban, feliratozott, fekete-fehér fényképekkel illusztrált kiadói borítófedélben.
Különálló, kötethez tartozó mellékletek: Egy - a dedikáció címzettjének nevével ellátott - könyvszalag és az 1983. évi Budapesti Tavaszi Fesztivál emblémájával, valamint a könyv ismertetőjével ellátott könyvjelző.
A kötetet dedikálta Amerigo Tot /Tóth Imre/ (Fehérvárcsurgó, 1909. szeptember 27. – Róma, 1984. december 13.) szobrászművész, színész. Kezdetben Budapesten tanult, azt követően csatlakozott Moholy-Nagy László Bauhaus mozgalmához Németországban, majd 1933-ban Rómába költözött. A harmincas évek második felében és a negyvenes évek elején kisplasztikáin, domborművein a reneszánsz művészet témakörei és formamegoldásai érvényesültek. Első jelentősebb munkája egy fríz volt, melyet a római Roma Terminire készített. 1940-1945 között megalkotta remekművét "A szép Partenopea" c. bronz szoborkompozíciót. Ezenkívül az 1960-as és 1970-es években több, elsősorban olasz vonatkozású bűnügyi témájú filmben is szerepelt, például A keresztapa 2-ben.
Fülszöveg
Americo Tot úgy toppant be a magyar művészeti közéletbe, mint a mesebeli hős. Több évtizedes távollét után az érdeklődés megkülönböztetett figyelemmel kísérte személyét és műveit, a közönség...
Tovább
Fülszöveg
Americo Tot úgy toppant be a magyar művészeti közéletbe, mint a mesebeli hős. Több évtizedes távollét után az érdeklődés megkülönböztetett figyelemmel kísérte személyét és műveit, a közönség hallgatta és formálta az élettörténet sztoriját, művészetét pedig azonosította a Csurgói Madonnával. Még ma sem dönthető el pontosan, mi gyakorol szélesebb körben nagyobb vonzerőt: az élet-legenda, vagy az egyre ismertebbé vált életmű.
A haladó gondolkodású, az élete során mindig az emberért, az emberiségért szót emelő világhírű művészt a fasizmus kényszerítette világjárásra. De mindig megmaradt magyarnak, e maroknyi ország hírét hirdetve kontinensünkön s azon túl. Az elsők között vállalt védnökséget a Budapesti Tavaszi Fesztivál megrendezésében, vallva, hogy a kultúra, az idegenforgalom a legigazibb módon szolgálja a különböző népek közvetlen kapcsolatainak kialakítását, hazánk, csodálatosan szép fővárosunk megismertetését a világgal.
Az Idegenforgalmi Propaganda és Kiadó Vállalat gondozásában most jelent meg az első olyan művészeti album, amely Amerigo Tot teljes életművét mutatja be.
A bevezetőt Bereczky Lóránd írta, s a reprezentatív albumban olvashajuk annak a tévébeszélgetésnek szövegét is, amelyet D. Fehér Zsuzsa folytatott a művésszel.
Az alkotások képeit Amerigo Tot bocsátotta rendelkezésre, a címlapfotót a Csurgói Madonna, a Történelmi ellipszis és a Mag fotóit Szelényíi Károly készítette.
A beszélgetés című fejezet riportfotói Rédai Ferenc fevételei.
Vissza