Aukciós tétel adatai
Budapest, 1974, Magyar Mezőgazdasági Múzeum (Offset és J. Nyomda), 29 p. + [2] p. + [2] t., ill.
Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Gy. Szabó Béla által aláírt példány. Ember és természet. Gy. Szabó Béla festő- fametszőművész gyűjteményes kiállítása. A gyűjtemény katalógusát összeállította: Gy. Szabó Béla és Pogány Ö. Gábor.
A címlapon Gy. Szabó Béla festőművész tollal írt, jól olvasható aláírása látható.
Kiállítási katalógus. Fekete-fehér, szöveg közti reprodukciókkal és 2 színes képtáblával illusztrált, valamint műtárgyjegyzékkel ellátott kiadás. A katalógust tervezte: Szegleth Károly. Színes felvételek: Horvai József. Fekete-fehér fotók: Petrás István. Megjelent a Magyar Mezőgazdasági Múzeum, a Magyar Mezőgazdasági Múzeum Barátainak Köre, a Magyar Nemzeti Galéria és a Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata gondozásában. A címfedelet Gy. Szabó Béla "Bivalyok vízben" c. festményével illusztrálták.
Kiadói tűzött papírkötésben lévő példány feliratos, színes illusztrációval ellátott címfedéllel, feliratozatlan könyvgerinccel, tiszta belívekkel, hiánytalan, jó állapotban.
Gy. Szabó Béla (Gyulafehérvár, 1905. augusztus 26. – Kolozsvár, 1985. november 30.) romániai magyar festő, grafikus. A budapesti Műegyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát. Első pasztellképét ("Édesanyám" címmel) 1925-ben készítette. Képei többnyire közvetlen környezetéről és gyulafehérvári élményeiről vallanak. 1935-ben jelent meg "Liber Miserorum" (Szegények Könyve) c. 50 fametszetet tartalmazó albuma, melynek darabjai az 1930-as évek gazdasági válsággal terhelt időszakát mutatja be fekete-fehér komor színekkel, érzékeltetve az ember magányosságát, tehetetlenségét és kiszolgáltatottságát. A budapesti Magyar Képzőművészeti Főiskolán tanult tovább, ahol Varga Nándor Lajos volt a mestere. 1939-ben megjelentetett "Liber Vagabundi (Barangolókönyv) c. albuma már az ember és a természet harmóniájának kifejezésére törekedett. A "Hónapok" c. metszetsorozatában (1973) a természet, a folyók, tavak, vízesések ábrázolásánál kitűnt fényábrázolásokat rajzolt meg. 1972-1973-ban Mexikóba, 1980-ban az NSZK-ba, majd Kolumbiába látogatott. Élményeiről rajzokkal és pasztellekkel illusztrált útikönyvekben számolt be. Húsz grafikával illusztrálta Dante "Divina Commedia"-ját, a Pokol reménytelenségét, a Paradicsom halhatatlan, örök színeit, fényeit és a Purgatórium iszonyú drámáját (1976). Utolsó műve "Az Apokalipszis" ami a Bibliából, A "Jelenések Könyvéből" meríti témáját és a végső kérdésekre keresi a választ 22 grafikában.