Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Hibátlan állapotú, fújt és kézzel formázott, Emile Gallé által tervezett, jelzett, szecessziós stílusú cameo üveg váza. Savmaratott és polírozott, fehérre és rózsaszínre színezett üvegrétegén dekoratív, a vázát körülölelő lila virágmintával, valamint a nyakrészen körbefutó zöld levél motívummal. A francia szecesszió finom, elegáns alkotása. Gallé (Nancy, 1846–1904) francia művész és tervező, a francia szecessziós mozgalom egyik fő megújítójaként tartják számon. Híres volt szecessziós üvegművészeti alkotásairól, különösen a táj és növényi motívumokkal faragott vagy maratott, nehéz, átlátszatlan üvegekről (cameo glass). A cameo üvegek külső színköpenyes üvegek, ami azt jelenti, hogy a belső átlátszó felületre viszik fel a vékony, színes üvegréteget.
Megtekintés más weboldalon.
Előszó
Gallé 1846. március 4-én született a franciaországi Nancy városában. Apja, Charles Gallé üvegáru- és kerámiakereskedő volt, aki 1844-ben Nancyban telepedett le, apósának pedig egy tükröket gyártó...
Tovább
Előszó
Gallé 1846. március 4-én született a franciaországi Nancy városában. Apja, Charles Gallé üvegáru- és kerámiakereskedő volt, aki 1844-ben Nancyban telepedett le, apósának pedig egy tükröket gyártó gyára volt Nancyban. Édesapja átvette anyja családi vállalkozásának irányítását, és virágmintás üvegárukat kezdett el gyártani.
Gallé folyamatosan kísérletezett az üvegművészet új technikáival. Egyik fő újítása az üveg intarzia volt, vagyis üvegrétegek felvitele egy tárgyra. Ezután színes üveglapokat rögzített egy forró üvegtárgyra. Összekapcsolhatta a laminálásokat, vagy ráborította őket, végtelen számú réteget és színt hozzáadva. Ezt a technikát a velenceiek gyakorolták a reneszánsz idején, de Gallé sokkal tovább fejlesztette. Bár szinte korlátlan variációt adott neki, nagy nehézségekbe ütközött, hiszen minden új rétegnél újra kellett melegíteni az üveget, s ilyenkor az könnyen megrepedhetett.
További nehézséget jelentett az üvegpaszta porral, hamuval vagy más anyagokkal való szennyeződése által okozott hibák és tökéletlenségek megjelenése, amelyek az üvegkészítők által "buborékoknak", "zsírnak" vagy öltésnek nevezett üveg belsejében keletkeztek. A Galleé úgy döntött, hogy kihasználja a Szabadalmi bejelentésében ezt írta: „Aggódva az ilyen hibák miatt, az az ötletem támadt, hogy dekorációs eszközként használom őket, ami lehetővé tette számomra, hogy a hatás különböző módon történő kiváltásával egy teljesen új típusú dekorációt kapjak, az úgynevezett patinát ..."
Vissza