Halas György: Vörös lámpák az utolsó kocsin (aláírt példány)
Szerző
Halas György
Szerkesztő
Mezei István
Lektor
Orosz Károly
Preizer József
Közlekedési Dokumentációs Vállalat(Budapest)
,
Kiadói varrott papírkötés
, 293 oldal
Sorozatcím:
Vasúthistória Könyvek
Kötetszám:
Nyelv:
Magyar
Méret:
23 cm x 16 cm
ISBN:
963-552-268-1
Aukció vége:
2019-06-30 20:00
Aukciós tétel adatai
Budapest, 1991, Közlekedési Dokumentációs Vállalat kiadása (Globus Nyomda, Bp.), 244 p. + I-XLIX p. + [1] p. + [1] t.; ill.
Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
A szerző által aláírt példány.Vasúthistória Könyvek c. sorozatban (számjelzés nélkül) megjelent mű. Sorozatszerkesztő: Mezei István. Vörös lámpák az utolsó kocsin. Írta: Halas György. A címlapon a szerző, Halas György tollal beírt aláírása olvasható. Orosz Károly szerkesztő-lektor előszavával, 35 fekete-fehér, feliratozott fotóval, 27 fekete-fehér, feliratozott dokumentum-másolattal, kihajtható térképekkel illusztrált kötet. Kiadói varrott papírkötésben lévő példány feliratozatlan fed- és hátlappal, könyvgerinccel, tiszta oldalakkal, hiánytalan, jó állapotban, feliratozott, illusztrált címfedéllel, feliratos hátlappal ellátott, jó állapotú, kiadói borítófedélben. A miskolci szakember, aki személy szerint maga is érintett a témában, jó érzékkel láttatja az immár fél évszázaddal ezelőtti magyar vasutat. Bemutatva az akkori MÁV belső életét, a vasutasok hierarchiáját, fegyelmét, annak sajátosan összetett belső életét és az azokat érintő társadalmi és politikai hatásokat.
Előszó
Tisztelt Olvasó!
A Szabad jelzővel és a Sínek monológja című vasutas irodalmi antológiák után most egy irodalmi és szakmai szempontból is értékes kötetet tart kezében a Tisztelt Olvasó. A szerző...
Tovább
Előszó
Tisztelt Olvasó!
A Szabad jelzővel és a Sínek monológja című vasutas irodalmi antológiák után most egy irodalmi és szakmai szempontból is értékes kötetet tart kezében a Tisztelt Olvasó. A szerző Halas György miskolci nyugdíjas olvasmányos formában - saját sorsán keresztül - jól láttatja az immár fél évszázaddal ezelőtti vasutat, az akkori MÁV és a vasutasok rangját, fegyelmét, belső életét, miközben érzékenyen kitekint a korra, a társadalom életére és a háborút követő vasúti változásokra is. A kötetből az általunk jól ismert vasútnak egy másik oldalát ismerjük meg. A szerző igen jó érzékkel, kétségbevonhatatlan vasutas elkötelezettséggel tárja fel a nagyapától, apától örökségbe kapott szolgálati hűséget, mely Bicskétől - Murakirály-Perlakon át- a Miskolci Vasútigazgatóságig elkísérte.
Külön értéke a kötetnek, hogy egyebek között a háború idején az országhoz visszacsatolt egyvágányú pályákon a szinte primitív jelző- és biztosítóberendezések mellett bonyolított forgalmat, a szakvizsgák szigorú egymásra épülését, a tisztképzői tanfolyam színvonalát, a vasút szeretetének három generáción való átörökítését, az egyéni és a közösségi vasutas sorsokat, a háborús pusztítást és újjáépítést, az azt követő hibákat és erényeket is szemléletesen bemutatja.
Bizonyára akad majd az olvasók között, aki a színvonalas önéletírás egyes megállapításait saját sorsán, beosztásán át esetleg másként látja, vagy a szerző VBO-s ellenőrzései miatt más véleményt képvisel. Mindez azonban nem csökkenti Halas György könyvének értékét. Emeli a kötet színvonalát, hogy a közreadott fotók, dokumentumok ma már csak többnyire múzeumokban láthatók, amelyek a szerző aprólékos, vasúti értékmentő munkájának jó szándékát egyértelműen igazolják. Bár a Vörös lámpák az utolsó kocsin c. kötet is a Vasúthistória könyvek sorozatban jelenik meg, ez a könyv mégsem a vasúti technikának, hanem az azt szolgáló vasutas dolgozóknak és fegyelmezett helytállásuknak állít emléket. Értékét az is mutatja, hogy a Közlekedési Múzeum az eredeti kézirat néhány fejezetét vasúttörténeti hűsége, ma már nehezen pótolható dokumentatív jellege miatt megvásárolta. Szívesen ajánlom tehát a kötetet a régi és mai vasutasoknak, a MÁV Tisztképző és Továbbképző Intézet hallgatóinak, a vasút iránt érdeklődő tanulóknak, a sínek világa emlékeit gyűjtő vasútbarátoknak, s mindazoknak, akik a vasút szolgálatát feleségként, családtagként segítették, s fuvaroztatóként vagy utasként az ország legnagyobb vállalatával kapcsolatban állnak.
Budapest, 1991. június
Orosz Károly
szerkesztő-lektor
Vissza
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.
Leütési ár:
11.000 Ft
Licitek száma: 5
Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!
Felhasználási feltételek elfogadása
MINDEN AUKCIÓN VETT TÉTEL UTÁN A LEÜTÉSI ÁR + 15% ÁRVERÉSI JUTALÉK FIZETENDŐ!
Aukciós szabályzatunk módosult! A változást piros színnel jelöltük szabályzatunkban. Kérjük, az első licitálás megkezdése előtt figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, valamint az Aukciós szabályzatot.
Az Antikvarium.hu aukciós felületének részletes szabályai és technikai leírása.
Az Antikvárium.hu Kft. aukciós felületének részletes szabályai és technikai leírása itt.